1- یافتن تامین کننده مورد نظر
2- مکاتبه درخصوص نوع کالای درخواستی و شرایط معامله
3- دریافت پروفرم از فروشنده
4- دریافت مجوز ثبت سفارش کالا در سازمان توسعه تجارت ایران (وزارت بازرگانی)
5- پرداخت وجه به فروشنده (در صورتی که خرید اعتباری باشد با مراجعه به بانک اعتبارات اسنادی گشایش می یابد و در صورتی که خرید نقدی باشد از صرافی حواله ارزی صورت می گیرد.)
6- توافق با شرکت حمل بار و حمل کالا از مبدا فروشنده به یکی از گمرکات مجاز ایران
7- انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا
8- حمل کالا از گمرک به انبار شرکت
9- صدور رسید انبار
حسابداری سفارشات خارجی
روند ثبت سفارشات خارجی به گونهای است که در ازای خريد كالا و مواد اوليه از كشور خارجی و پس از توافق بين خريدار و فروشنده، كالای مورد معامله از مبدا به يكی از بنادر يا گمركات ايران حمل میشود که این فرآیند در حسابداری به روش های مختلفی ثبت میشود. امروزه تامين مواد اوليه، پرداخت ارزی كالای خريداری شده و تشريفات گمركی از اهميت بسزايی برخوردار است. تمام اين مراحل آثار مالی ارزی و ريالی به همراه دارد كه لازم است اين رويدادها توسط حسابدار سفارشات خارجی مورد پردازش قرار گيرد تا بهای تمام شده كالای خريداری شده از مبدا به انبار شركت به درستی محاسبه گردد.
مزايای كارگاه آموزش ثبت حسابداری سفارشات خارجی:
- آشنايی كامل به فرآيند صفر تا صد حسابداری واردات کالا
- آشنایی با انواع روش ثبت حسابداری واردات کالا و خرید خارجی
- امكان دريافت گواهينامه معتبر داخلی حضور در كارگاه حسابداری سفارشات خارجی
- دريافت جزوه آموزشی كامل به همراه تمرين كاملا كاربردی، عملی و واقعی
- مروری بر اهم مقرراتی كه لازم است يك حسابدار به اظهارنامه گمركی آشنا باشد
- پرسش و پاسخ در خصوص حسابداری كالاهای وارداتی
فرآیند واردات کالا:
- فرآيند واردات كالا می تواند توسط افراد مختلف در شرکت انجام شود و حسابدار سفارشات خارجی موظف است آثار مالی این رویدادها را کنترل و در دفاتر ثبت نماید و در نهایت بهای تمام شده کالای وارداتی را محاسبه نماید.
زمانبندی کلاس آموزش حسابداری سفارشات خارجی
روزهای دوره | ساعت دوره | شروع دوره | ظرفیت باقی مانده |
---|---|---|---|
زوج | 18:30 الی 20:30 | 99/05/13 | تکمیل |
زوج | 17 الی 18:30 | 99/05/27 | دارد |
یکشنبه – سه شنبه | 18:30 الی 20:30 | 99/05/26 | 12نفر |
یکشنبه – سهشنبه | 16:30 الی 18:30 | 99/04/24 | تکمیل |
مدارک لازم جهت ثبتنام کلاس اکسل پیشرفته
مدارک ثبت نام
یک عکس 4*3 – کپی شناسنامه و کارت ملی
هزینه دوره آموزش حسابداری بازار کار
15.900.000 ریال (دریافت در دو قسط)
ساعات آموزشی
180 ساعت همراه با دو تکرار دوره رایگان
سرفصلهای آموزشی
«دانلود»
در کارگاه آموزش ثبت حسابداری سفارشات خارجی چه مطالبی بررسی می شود؟
در كلاس حسابداری سفارشات خارجی، صفر تا صد حسابداری واردات و موضوعات مرتبط با حسابداری خرید خارجی، بیان روش های ثبت حسابداری سفارشات خارجی و كالاهای وارداتی و حسابداری اظهارنامه گمركی به نحوی ارائه می شود كه ثبت های حسابداری و رديابی آنها در دفاتر حسابداری به سادگی امكان پذير باشد.
- ثبت های حسابداری پرداخت ارزی- ریالی مرتبط با خرید خارجی و کالاهای وارداتی
- اصطلاحات مهم و کاربردی بازرگانی مانند اصطلاحات اینکوترمز، اصطلاحات حواله ارزی و …
- اهم موارد قانون امور گمرکی که مورد نیاز حسابدار است
- نحوه محاسبه حقوق و عوارض گمرکی
- نحوه برخورد با مالیات و عوارض ارزش افزوده کالاهای وارداتی
- آشنایی با اسناد واقعی مرتبط با حسابداری سفارشات خارجی نظير بارنامه بين المللی، بيمه نامه، سوئيفت حواله ارزی بين المللی و …
- نحوه محاسبه بهای تمام شده کالاهای وارداتی و روش ثبت حسابداری وارداتی
- تمرین واقعی صفر تا صد آموزش حسابداری سفارشات خارجی
- نحوه كنترل و رديابی اسناد مثبته مربوط به واردات كالا
- موضوع تبديل ارز و دريافت و پرداخت وجه كالای مورد معامله از نكات حائز اهميت در مبادله كالاهای خارجی است.
- اعتبارات اسنادی (LC) يكی از شيوههای سيستم بانكی است كه بانكِ خريدار به نفع بانكِ فروشنده آن را گشايش میكند تا پرداخت وجه توسط بانك صورت پذيرد. امروزه روشهای ديگری همچون انجام حواله ارزی برای پرداختهای ارزی نيز مورد استفاده قرار میگيرد.
- حسابداری اعتبارات اسنادی مشابه حسابداری حواله ارزی میباشد كه در كارگاه حسابداری سفارشات خارجی به تشريح بيشتر اين موضوع پرداخته میشود.
آخرین دیدگاهها