جستجو

info@fanschool.ir

۷۷۴۲۸۳۹۶

کارگاه شغل حسابداری صنعتی

دوره آموزش حسابداری صنعتی در رشته حسابداری یکی از دوره های پرکاربرد و مناسب برای محاسبه بهای تمام شده کالا و خدمات است. به طور معمول در سیستم حسابداری صنعتی ، حسابداران کارخانجات‌های تولیدی، فروشگاه‌ها و یا شرکت‌های خدماتی به دلیل نوع فرآیند کاری که دارند همواره با کالا و نرخ بهای تمام شده کالا سروکار داشته که برای انجام این امر باید با نحوه محاسبه بهای تمام شده آشنایی کامل داشته باشند.

به همین منظور در این دوره ابتدا به نحوه محاسبه بهای تمام شده خواهیم پرداخت، سپس موضوعاتی از قبیل روش های هزینه یابی موسسات تولیدی و در انتها پیش بینی هزینه های سربار را بررسی خواهیم کرد.

ما در این صفحه سعی کرده‌ایم به بررسی مباحثی اعم از فرآیند تولید کالا، دلایل اهمیت حسابداری صنعتی، مزایای کلاس آموزش حسابداری صنعتی و … بپردازیم. هم چنین به سوالات متداول و مشترک بین کارآموزان نیز پاسخ داده ای

سرفصل های كارگاه آموزش دوره حسابداری صنعتی :

كلاس حسابداری صنعتی شما را قادر خواهد ساخت تا پس از اتمام دوره، مفاهیم نظری حسابداری صنعتی را درك نموده و آنها را در محیط نرم افزاری پیاده سازی نمایید.

  • آشنایی با حسابداری صنعتی
  • مفاهیم، تعاریف و اصطلاحات تخصصی شركت های تولیدی
  • روشهای هزینه یابی مؤسسات تولیدی
  • نحوه كدینگ كالاها
  • حسابداری دوایر تولیدی مختلف
  • گزارشات مربوط به مواد، دستمزد و سربار در حسابداری صنعتی
  • شناسایی و تسهیم هزینه های سربار كارخانه

زمانبندی کارگاه آموزش حسابداری صنعتی

فرآیند تولید کالا :

  1. تهیه مواد اولیه
  2. ارسال مواد اولیه از انبار به دایره تولید اول
  3. انتقال كالای درجریان ساخت از دایره اول به دایره بعدی (تكمیل و مونتاژ)
  4. انتقال كالای ساخته شده
  5.  شناسایی عوامل موثر در تولید محصول توسط حسابداری صنعتی
  6. تسهیم هزینه های سربار
  7. كنترل میزان انحراف از پیش بینی ها و …

از فواید رشته حسابداری صنعتی میتوان به این موضوع اشاره کرد که با تهیه و ارائه گزارش از عوامل تولید، مدیران در امر تصمیم گیری های اقتصادی کار به مراتب آسان‌تری خواهند داشت.

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در دوره آموزش حسابداری صنعتی

مدارک ثبت نام

یک عکس 4*3 – کپی شناسنامه و کارت ملی

هزینه دوره آموزش حسابداری بازار کار

15.900.000 ریال (دریافت در دو قسط)

ساعات آموزشی

180 ساعت همراه با دو تکرار دوره رایگان

چرا حسابداری صنعتی اهمیت دارد ؟

جمع آوری اطلاعات هزینه و قیمت تمام شده و ارائه آن به مدیران و مسئولین شرکت تولیدی، باعث کنترل بیشتر روی هزینه ها و افزایش سود دهی شرکت می شود. همچنین با حسابداری صنعتی می توان نقاط ضعف سیستم های تولیدی و خدماتی را به خوبی شناسایی و بهره وری و بازده شرکت را افزایش داد. پس میتوان نتیجه گرفت که با حسابداری صنعتی عملی تصمیم‌گیری برای مدیران راحت تر است.

رشته حسابداری صنعتی از نظر ارائه اطلاعات در بین حسابداری مالی و حسابداری مدیریت قرار می گیرد، چون با ارائه قیمت تمام شده به حسابداری مالی، سود و زیان بدست آمده از تولید و فروش کالا یا خدمات را تعیین می کند و با ارائه همین مطالب به مدیران و مسئولین، به آنها در تصمیم گیری و ارزیابی وضعیت شرکت برای ادامه فعالیت کمک می کند تا به موفقیت دست یابند. لازمه رسیدن به این موفقیت استخدام فردی است که حسابداری صنعتی عملی را به خوبی آموزش دیده باشد.

 

سوالات متداول درباره کارگاه شغل حسابداری صنعتی ؟

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =