جستجو

info@fanschool.ir

۷۷۴۲۸۳۹۶

حسابداری پیمانکاری

حسابداری پیمانکاری یکی از زیر شاخه ها و گرایش های فوق العاده مهم و کاربردی در حسابداری است که اگر بتوانید اطلاعات و دانش خود را در این زمینه بالا ببرید؛ خواهید توانست عملیات حسابداری یک پروژه پیمانکاری را از صفر تا صد انجام دهید.
دوره حسابداری پیمانکاری در آموزشگاه حسابداری فن آوران نوآور نمایندگی رسمی سازمان فنی حرفه ای یک دوره کاملا کاربردی، مناسب و لازم برای حسابدارانی است که روی قراردادهای پیمانکاری تمرکز دارند. در این دوره به آموزش صفر تا صد حسابداری پیمانکاری خواهیم پرداخت و در طول دوره با ذکر نکات مهم و کلیدی، معرفی روش های درصد پیشرفت کار و روش کار تکمیل یافته و اجرای پروژه های مشابه زمینه ورود شما به بازار کار را فراهم کرده‌ایم. لازم بذکر است که آموزش در طول دوره مبتنی بر کدینگ و استاندارد های حسابداری پیمانکاری خواهد بود. برای آشنایی با منابع این دوره همراه ما باشید.

همه چیز درباره حسابداری پیمانکاری

حسابداری پیمانکاری چیست ؟

ممکن است کم و بیش با حسابداری آشنا باشید اما اگر به تازگی با حسابداری پیمانکاری آشنا شده‌اید و به دنبال شناخت بیشتر آن هستید باید اصطلاحات رایج آنرا نیز یاد بگیرید. در اولین قدم باید بدانیم به چه شرکت هایی پیمانکاری گفته می شود؛ شرکت پیمانکاری به شرکتی گفته می شود که از طریق برنده شدن در مناقصات دولتی یا خصوصی قرارداد کاری منعقد کرده و موظف هستند تمامی امور را از مرحله آغاز عملیات تا بهره برداری و تحویل پروژه برعهده گیرند. شرکت های پیمانکاری اغلب مجموعه های با تخصص و با سابقه ای هستند که عمده فعالیت آن ها در پروژه های ساخت و ساز و عمرانی میباشد.

  • زمینه فعالیت

موسسات بخش عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر: راه سازی، سد سازی، اسکله و بندرسازی، نصب خطوط پست‌های فشارقوی و انتقال نیرو، کشتی سازی، هواپیما سازی،ساختن فیلم‌های سینمایی و قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات و … را با انعقاد قرارداد به موسسات پیمانکاری واگذار میکنند.
در واقع تعریف صنعت پیمانکاری به دلیل تعدد و تنوع حیطه عملیات، کاری دشوار است. در دوره حسابداری پیمانکاری فن آوران نوآور، موسساتی که از طریق انعقاد قرارداد به ساختن دارایی اشتغال دارند مورد مطالعه قرار میگیرند.

این شرکت ها پس از اتمام هر بخش از پروژه، صورت وضعیت تهیه نموده و جهت تائید تحویل کارفرما می‌دهند (مناقصه گذار در قرارداد، کارفرما نامیده می‌شود). کلیه محاسبات مالی این پروژه ها و سود و زیانشان را حسابداران پیمانکاری انجام می دهند. در طول پروژه ممکن است پیمانکاران با موضوعات و مشکلات مختلفی مواجه شوند که با آشنایی و تسلط بر مفاهیم پیمانکاری قابل حل است. مدیریت و سازماندهی قسمت های مختلف کار و اجرای آن مستلزم داشتن تجربه و مهارت است و مانند سایر امور حسابداری نیازمند به کارگیری و استفاده از نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری است.

حسابداران پیمانکاری به دلیل آشنایی با قوانین این توانایی را دارند که قبل از پایان پروژه محاسبات را انجام دهند و یا اینکه تصمیم بگیرند در چه مناقصه هایی شرکت کنند.

این حسابداران جهت حسابداری یک شرکت پیمانکاری که یک سال مالی خود را سپری کرده است به موارد زیر نیاز دارند:

  1. تمام قراردادهای در حال فعالیت شرکت (قراردادهای باز)
  2. تمامی صورت وضعیت های تائید شده
  3. اظهارنامه های ارزش افزوده و گزارشات فصلی و فیش های پرداختی ارزش افزوده
  4. فیش های پرداخت مالیات
  5. دریافت حساب های بیمه
  6. فاکتورهای خرید، تمامی صورتحساب های بانکی
  7. اساسنامه شرکت با اظهارنامه سال قبل
  8. کپی لیست های حقوق ارسال شده

ارکان اصلی عملیات پیمانکاری

اما حسابداری پیمانکاری را از چه روش هایی میتوان انجام داد ؟

در همه جای دنیا پروژه های بزرگ و پیچیده که برای انجام دادنشان نیاز به دانش و مهارت بالایی است به مزایده گذاشته میشود. انجام این گونه پروژه ها به دلیل تعدد زیاد مشاغل و زمان قراردادها اغلب دشوار است. به طور کلی برای انجام عملیات حسابداری در این گونه شرکت ها از 2 روش استفاده میکنند:

  • درصد پیشرفت کار

  • روش کار تکمیل یافته

هر دو این روش ها به میزان توانایی پروژه در جهت تطبیق درآمدها و هزینه ها اشاره دارد. طبق استاندارد حسابداری شرکت های پیمانکاری ملزم به شناسایی درآمد در جهت تعیین سودده یا زیان‌ده بودن یک پروژه هستند. در این دوره آموزشی به با این روش های محاسباتی آشنا خواهید شد.

برای آموزش و یادگیری کلاس حسابداری پیمانکاری حتما از آموزشگاهی استفاده کنید که اولا مدرس دوره، سابقه کار اجرایی در حوزه شرکت‌های پیمانکاری را داشته باشد و ثانیا برای آموزش از پروژه های کاربردی استفاده نماید.

  • در دوره حسابداری پیمانکاری چه چیزهایی یاد میگیریم؟

در این دوره نیز مطابق با سایر دوره های آموزشی دیگر به آموزش صفر تا صد حسابداری پیمانکاری خواهیم پرداخت. در ادامه به بیان برخی از سرفصل های آموزشی میپردازیم.

  1. آشنایی با مفاهیم و نحوه اجرای طرح
  2. ثبت های حسابداری پیمانکاری
  3. اصول و مبانی شناخت پیمان ها و قراردادها
  4. نکات مهم و کلیدی، بایدها و نبایدهای پیمانکاری
  5. استاندارد های حسابداری پیمانکاری
  6. مدیریت هزینه و ریسک در پروژه ها
  7. برآورد درآمد، سود و زیان براساس درصد پیشرفت کار و روش کار تکمیل یافته
  8. آشنایی با قانون کار، بیمه و تامین اجتماعی

این اطمینان را به شما میدهیم که پس از پایان دوره در صورت همراهی با کلاس با میزان مهارت و دانشی که در این زمینه کسب کرده اید قادر خواهید بود بدون هیچ گونه ترس یا استرسی انجام یک پروژه صفر تا صد شامل ثبت ها، امور مالی، بیمه و … را بر عهده گرفته و از پس انجام آن برآیید. ما نیز در تمامی مراحل همراه شما هستیم.

زمانبندی کلاس آموزش حسابداری پیمانکاری

مدارک لازم جهت ثبت‌نام دوره حسابداری پیمانکاری

مدارک ثبت نام

یک عکس 4*3 – کپی شناسنامه و کارت ملی

هزینه دوره آموزش حسابداری بازار کار

15.900.000 ریال (دریافت در دو قسط)

ساعات آموزشی

180 ساعت همراه با دو تکرار دوره رایگان

سوالات متداول درباره حسابداری پیمانکاری ؟

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =